Sanok,

czwartek, 24 czerwca 2021

Przypomnienie w sprawie: Ożywienie trasy kolejowej Przemyśl- Chyrów- Krościenko - Sanok



---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz 
Date: pon., 26 cze 2017 o 10:46
Subject: Ożywienie trasy kolejowej Przemyśl- Chyrów- Krościenko - Sanok
To: <biuroprasowe na sersw. podkarpackie.pl>




- czy władze polskie lub woj. podkarpackiego rozważają wspólne ze stroną ukraińską ożywienie trasy kolejowej Przemyśl- Chyrów- Krościenko - Sanok? Publikujemy odpowiedzi jakie udzieliło MIB na interpelację jednego z posłów.

Odpowiedź jaką MIB udzieliło nam:

Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym,  połączenia, o których mowa w pytaniu, są połączeniami w strefie transgranicznej i w związku z tym właściwym organizatorem tych przewozów jest Marszałek Województwa Podkarpackiego.

  

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


Z prasy:
Jak poinformował niedawno ukraiński portal zaxid.net, rozważane jest przywrócenie ruchu na nieczynnym przejściu granicznym Malhowice – Niżankowice. To element wykorzystywanego do początku lat 90. zeszłego stulecia ciągu Przemyśl – Malhowice – Niżankowice – Chyrów – Krościenko – Sanok, po którym prowadzony był ruch tranzytowy. Na radzieckim, a później ukraińskim odcinku trasy tor normalny biegł w splocie z szerokim, dzięki czemu przejazd polskich pociągów odbywał się bez konieczności zmiany rozstawu wózków. 

UZ: Niezbędny remont pochłonie 33,5 mln zł

– Na razie trwa opracowywanie projektu [otwarcia przejścia]. Planuje się, że nowy punkt kontroli granicznej Niżankowice – Malhowice zacznie działać pod koniec 2018 r. – czytamy na łamach portalu. Choć strona polska nie podaje konkretnych terminów ewentualnego otwarcia trasy, jej remont omawiany był na wyjazdowym posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastrutury w Krasiczynie.

– Obecnie infrastruktura [na tym ciągu] nie spełnia wymagań bezpieczeństwa, lecz Kolej Lwowska jest gotowa do restauracji torów i wszystkich niezbędnych obiektów infrastruktury do wznowienia połączenia Krościenko – Niżankowice – Przemyśl – wskazywał obecny na posiedzeniu Iwan Hrunyk. p.o. naczelnik Kolei Lwowskiej (jednostka Kolei Ukraińskich – Ukrzaliznycia, UZ). – Jeśli chodzi o koszty niezbędne dla wznowienia całego odcinka Krościenko – Niżankowice, potrzebujemy 210 mln hrywien [ok. 33,5 mln zł] – dodał. 

--
--

Adam Fularz, manager www.sanocka.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz