Od: Adam Fularz
Date: czw., 24 cze 2021
Subject: pytania o koleje skarbu państwa- możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Dołżycy, Wetliny z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity.
To: media
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: wtorek, 7 sierpnia 2018
Temat: pytania o koleje skarbu państwa
Do: media
Co MI planuje z kolejami skarbu państwa w Bieszczadach? Transport zbiorowy tam obumarł. Czy MI da rządowe dofinansowanie na remont torowisk:
Nowy Łupków- Cisna- Wetlina
Rzepedź Wąsk.- Smolnik trójkąt (linia łączy się z linią do Wetliny)
Majdan- leśny zwierzyniec /mini zoo (odtworzenie linii do Roztok Grn. na odcinku tylko do minizoo)
Co MI sądzi o tym że lokalne samorządy terytorialne nie mogą naprawić torów kolejowych które są własnością skarbu państwa. Co MI proponuje? Czy z uwagi na ubóstwo regionu rząd da środki na realizację zadania publicznego czyli modernizacji linii kolejowych w serce Bieszczad?
Pozdrawiam
Od: Adam Fularz
Date: czw., 24 cze 2021 o 12:24
Subject: Pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity.
To: <ugcisna
do UG Cisna
Od: Adam Fularz
Date: czw., 24 cze 2021 o 11:55
Subject: Pytanie o ewentualne wyrażenie zgody na dowóz turystów koleją, na pociągi rozkładowe do Bieszczad, przywrócenie systemu transportu zbiorowego koleją
To: <biuro na serw. fbkl.pl>
Majdan 17
38-607 Cisna
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: poniedziałek, 6 sierpnia 2018
Temat: d/w FBKL: Petycja w sprawie pociągów regionalnych do Cisnej i Wetliny
Do: biuro
Od: Adam Fularz
Date: czw., 24 cze 2021 o 11:31
Subject: Pytanie o ewentualne wyrażenie zgody na dowóz turystów koleją, na pociągi rozkładowe do Bieszczad, przywrócenie systemu transportu zbiorowego koleją
To: <dyrekcja na serw. bdpn.pl>
Dyrekcja Bieszczadzkiego Parku Narodowego
Dyrektor: dr Ryszard Prędki,
Zastępca Dyrektora: dr inż. Stanisław Kucharzyk,
Zastępca Dyrektora: dr Grażyna Holly,
Zastępca Dyrektora: dr Przemysław Wasiak.
adres: Ustrzyki Górne 19, 38-713 Lutowiska
Rozkład jazdy - czwartek, 24 czerwca 2021:
Trasa | Godzina odjazdu | Bilety |
---|---|---|
Majdan - Balnica - Majdan przejazd retro za parowozem | 12:30 | Brak biletów on-line. Pozostałe do nabycia w dniu przejazdu w kasie na stacji w Majdanie od godz. 8.30 |
Odpowiedzi strony:
Dzień dobry.
Dziękuję za informację o możliwości zakupu taboru jednak nie jest zainteresowana gmina jego zakupem .
Gmina nie jest właścicielem torowiska proszę taką propozycję skierować do Pana Prezesa Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej . Z poważaniem Renata Szczepańska wójt.
Dzień Dobry
Otóż nie bo tym torowiskiem zarządza właśnie Bieszczadzka Kolejka Leśna ona ma całe torowisko w użytkowaniu. Jak już wspominałam Pan Prezes ma plany remontu tego odcinka i stacji ,która ma powstać na byłej składnicy w Wetlinie. Z poważaniem Renata Szczepańska
Od: Renata Szczepańska <rszczepanska na serw.(..)
Date: pon., 3 sie 2020 o 14:00
Subject: RE: Petycja do władz gminy Cisna w sprawie zdewastowanej linii kolei z Kalnica R1 do Kalnicy-Wsi
To: Adam Fularz
Szanowny Panie otóż nie każdy beneficjent sam aplikuje o środki skąd u Pana taka wiedza?
Owszem w programie kolej plus bierzemy udział ale dotyczy zupełnie innego celu. Mamy kolej z Sanoka do Cisnej z przesiadka w Łupkowie. Pomylił Pan samorządy owszem dotyczy ale samorządu województwa a nie gminy. Przez tyle lat mojej pracy kompetencje i programy są mi znane. Pozdrawiam
From: Adam Fularz
Sent: Monday, August 3, 2020 11:39 AM
To: Renata Szczepańska
Subject: Re: Petycja do władz gminy Cisna w sprawie zdewastowanej linii kolei z Kalnica R1 do Kalnicy-Wsi
Szanowna Pani, Prawo stanowi kto może aplikować. Inwestycje mają miejsce za pośrednictwem samorządu, nawet jeśli beneficjentem jest zarządca torowiska.
pon., 3 sie 2020 o 10:42 Renata Szczepańska napisał(a):
Dzień Dobry.
Dziękuję za zainteresowanie rozwojem Gminy Cisna i prezentację pomysłów z tym związanych. Zwracam jednak uwagę ,że Pan nie może niczego żądać od gminy ponieważ nie jest ona adresatem .
Po pierwsze grunt przez, który przebiega kolejka jest własnością Lasów Państwowych.
Po drugie zarząd za zgodą ministra środowiska sprawuje Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej i ona też jest użytkownikiem torowiska.
Po trzecie gminna nie może prowadzić żadnych inwestycji i ponosić nakładów finansowych na obcych gruntach bądź obiektach.
Pańskie oczekiwania są więc nie możliwe do zrealizowania przez gminę skądinąd pomysł zapewne uatrakcyjniłby ofertę turystyczną Cisnej.
Z poważaniem Renata Szczepańska
From: Gmina Cisna
Sent: Monday, August 3, 2020 7:24 AM
To: rszczepanska na serw. (...)
Subject: FW: Petycja do władz gminy Cisna w sprawie zdewastowanej linii kolei z Kalnica R1 do Kalnicy-Wsi
Z poważaniem
Urszula Marszałek
Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy i Sekretariatu
Urząd Gminy Cisna
38-607 Cisna 49
tel. 13 468 63 38
e-mail: (..)
From: Adam Fularz
Sent: Sunday, August 2, 2020 6:37 PM
To: ugcisna
Subject: Petycja do władz gminy Cisna w sprawie zdewastowanej linii kolei z Kalnica R1 do Kalnicy-Wsi
Do UG Cisna, Pani Wójt
Kalnica to miejscowość z wyciągiem narciarskim- jak donoszą mapy. Do tej miejscowości prowadziła niewielka i krótka linia kolei odgałęziająca się od linii Przysłup- Wetlina, w miejscu rozjazdu Kalnica R1. Fajnie by było, gdyby zima do tej miejscowości uruchamiać pociągi rozkładowe- mające połączenie z pociągami pasażerskimi sieci normalnotorowej- celem dowozu turystów i budowy tutaj ośrodka sportów zimowych mającego dojazd także koleją.
Dziwię się decyzji Pani gminy o porzuceniu tej linii kolei na pastwę roślinności i złomiarzy. Wzywam w niniejszej petycji do zmiany tej decyzji. Wzywam do ustalenia stanu prawnego tego krótkiego odcinka 410 metrów toru. Domagam się by gmina zorganizowała remont tej króciutkiej linii o długości ok,. 410 metrów, a w zasadzie jej odbudowę na długości 410 metrów, aby wystąpiła do wszystkich polskich organizacji miłośników kolei, czyli do kilkudziesięciu organizacji z prośbą o fizyczne zaangażowanie się w remont i podjęcie prac fizycznych - czyli naprawy toru i podtorza. Proszę o zwrócenie się o pomoc do tych organizacji.
Wzywam Państwa do wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie projektu reaktywacji kursów linii kolejowej - za pomocą aplikacji do programu Kolej Plus do którego nabór wniosków prowadzi PKP PLK.
Wzywam, aby na odcinku Przysłup- Kalnica R1- Kalnica zorganizowano najpierw kolej drezynową, a następnie aby istniejące pociągi turystyczne do Przysłupia- przedłużyć do Kalnicy.
Kolej drezynowa byłaby rozwiązaniem na sam początek. Takie koleje istnieją w Bieszczadach- np. w gminie Olszanica- i są one ogromną atrakcją turystyczną tych okolic. Aby kolej ta działała, wystarczy oczyścić torowisko, uzupełnić ubytki toru/ podtorza, zorganizować drezyny i ich obsługę. Gmina może wykonać te prace organizując prace interwencyjne publiczne dla osób bezrobotnych.
Linia biegnie na odcinku:
Kalnica rozjazd r1
Kalnica
Proponuję aby w perspektywie kilku lat przedłużyć ten odcinek do wewnątrz wsi Kalnica i zbudować tutaj lepiej umiejscowioną stację główną. Proponuję takie przebudowanie rozjazdu R1 tak by powstał wjazd kieszeniowy od strony Wetliny jak i od strony Przysłupia, co umożliwi obsługę nowego proponowanego przystanku w centrum wsi Kalnica autobusem szynowym (jeśli gmina lub przewoźnik taki pozyska) ze zmianą kierunku jazdy.
Wzywam do ocalenia zabytkowej kolei do wsi Kalnica- dla przyszłych pokoleń. Załączam mapę tej krótkiej linii.
Opis stacji Kalnica:
Stacja to ślepo kończąca się ładownia drewna z dwoma torami. Należąca swego czasu tak jak i cała kolejka do Lasów Państwowych. Nieużywana, według słów mieszkających w pobliżu drwali od początku lat 90-tych. (info: Jacek Pietrzak, 17-12-2008)
Opis budynków: W pobliżu znajdują się 2 budynki. Budynek biurowy obecnie zamieszkały, a także budynek mieszkalny pracowników Lasów Państwowych. (info: Jacek Pietrzak, 17-12-2008) wg bazakolejowa.pl
Dworzec w Kalnicy, wg bazakolejowa.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
8 | |||
10 | |||
16 | |||
19 | |||
21 | |||
23 | |||
26 | |||
proponowana zmiana na : Ustrzyki Górne Moczarne |
1898-01-22Wola Michowa - MajdanOtwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 760 mm;Otwarcie linii wąskotorowej Łupków - Majdan, będącej kontynuacją linii normalnotorowej Budapeszt - Lwów, przechodzącej przez Przełęcz Łupkowską 1914-08Wola Michowa - MajdanZamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;Ewakuacja personelu i taboru oraz zniszczenie infrastruktury przez armię austriacką. 1916Wola Michowa - MajdanOtwarcie dla ruchu
ruch towarowy;Ponowne uruchomienie kolejki, głownie dla celów wojskowych 1922Rzepedź Wąskotorowa - Smolnik WieśOtwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 750 mm;Otwarcie linii łączącej Rzepedź i znajdującą się tam stację kolei normalnotorowej z tartakami w Mikowie 1939-09Wola Michowa - MajdanZamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;Unieruchomienie kolejki w wyniku działań wojennych 1939-11Wola Michowa - MajdanOtwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;Ponowne uruchomienie pod zarządem niemieckich władz okupacyjnych. 1940Wola Michowa - MajdanZmiana prześwitu toru
prześwit: 750 mm;dokonana przez władze niemieckie zarządzające kolejką. 1944-07Balnica - MajdanLinia rozebrana
fragment linii rozebrany przez wkraczające wojska Armii Czerwonej. Materiał przeznaczono na opał i budowę schronów. Nasyp kolejki przeznaczono na strategiczną drogę wojenną. 1945-02Balnica - MajdanOtwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 750 mm;Odbudowa brakującego odcinka linii przez polskich kolejarzy, którzy przejęli kolejkę 1946Wola Michowa - MajdanZamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;Spalenie tartaku przez oddziały UPA. Ruch kolejki przerwano z powodu braku zapotrzebowania na przewóz drewna. 1950-10Wola Michowa - MajdanOtwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;Przywrócenie kursowania składów towarowych. Z powodu rozwoju rejonu - budowy tartaków i osad, znaczny wzrost przewozu materiałów budowlanych i zaopatrzenia.
Wprowadzenie do wykazu: Dziennik taryf i zarządzeń komunikacyjnych 5/29 z dn. 1950-10-18 1959Smolnik Wieś - Wola MichowaOtwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 750 mm;Połączenie istniejącej linii z Zakładami Przemysłu Drzewnego, jakie powstały w Rzepedzi. Od tego czasu linia przebiega w takim kształcie, jaki znamy obecnie. Wcześniej biegła między Wolą Michową, a Łupkowem bardziej na południe omijając Smolnik. Można jeszcze przejść po nasypie, przejść po jednym dobrym moście i zobaczyć filary drugiego nad Osławicą. 1961Majdan - Kalnica r1Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 750 mm;Budowa nowej linii zastępującej wcześniejszą linię do Beskidu 1964Kalnica r1 - MoczarneOtwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 750 mm;Uruchomienie linii po kilku latach przygotowań i wielu trudach, związane z dalszą eksploatacją lasów 1987Beskidnik - MoczarneZamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;Związane z zakończeniem eksploatacji lasów w okolicach Moczarnego (1982) Przez kilka lat torowisko służyło jeszcze do wywożenia sprzętu (co najmniej do 1987). 1991-07-01Beskidnik - MoczarneLinia nieprzejezdna/remont
Od tego dnia obszar ten jest rezerwatem ścisłym i nawet wejść oficjalnie tam nie wolno 1993-06Rzepedź Wąskotorowa - MajdanZamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;Decyzja o zawieszeniu przewozów pasażerskich na tym odcinku. 1994-12-01Rzepedź Wąskotorowa - WetlinaZamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;Decyzja o całkowitym zaprzestaniu eksploatacji kolejki 1995-06Rzepedź Wąskotorowa - BeskidnikLinia nieprzejezdna/remont
Zarośnięta i częściowo uszkodzona 1997-03Majdan - PrzysłupPrzywrócenie przejezdności
1997-07-04Majdan - PrzysłupOtwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;uruchomienie trasy dla turystów przez powstałą rok wcześniej Fundację Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Cisnej. 2000-05Wola Michowa - MajdanPrzywrócenie przejezdności
2000-07-01Wola Michowa - MajdanOtwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;Data niby sprawdzona, ale znalazłem drugie źródło, które podaje inną 2008-10Smolnik Trójkąt - Wola MichowaPrzywrócenie przejezdności
wymiana części szyn i podkładów, likwidacja roślinności 2009-07-04Smolnik Trójkąt - Wola MichowaOtwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;tym samym wydłużona została trasa weekendowa z Majdanu 2011-05-01Smolnik Trójkąt - BalnicaZamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;Po dwóch sezonach kolejka przestała docierać do Smolnika. Co gorzej, przestała dojeżdżać również do Woli Michowej, a tego już naprawdę szkoda 2018-10-16Duszatyn - MikówPrzywrócenie przejezdności
Akcja "Siekierezady" przez Wolontariuszy Fundacji Galicyjskich udrożniająca przejezdność na tym odcinku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz