Sanok,

piątek, 9 lipca 2021

Odp. na pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity.

Redakcja serwisu otrzymała :

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Konopka Monika <M.Konopka na s. podkarpackie.pl>
Data: piątek, 9 lipca 2021
Temat: Pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity.
Do: Adam Fularz <adam na s. wieczorna.pl>


Panie redaktorze,

W odpowiedzi na pytanie prasowe informuję, że Województwo Podkarpackie nie zarządza tytułowym odcinkiem linii kolejowej, w związku z powyższym należy swój wniosek skierować do  właściwego Podmiotu. Odnosząc się do kwestii uruchomienia wnioskowanego połączenia kolejowego to informuję, że Województwo Podkarpackie uruchamia pociągi na linii 107, w tym wakacyjne kursy transgraniczne do Medzilaborec. Aktualnie nie ma przeszkód aby Przewoźnik SKPL Cargo Sp.z o.o. realizował komercyjne przewozy na proponowanym terenie, również w kooperacji
z PKP InterCity S.A. UMWP nie będzie stwarzał przeszkód przy ubieganiu się przez SKPL Cargo
Sp. z o.o. o wolny dostęp do infrastruktury kolejowej na tym terenie.

 

Pozdrawiam

 

Monika Konopka

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego

Tel. (..)

 

m.konopka na s. podkarpackie.pl

https://www.facebook.com/podkarpackie.serwissamorzadu

 

 

 

 

From: Adam Fularz <adam na s. wieczorna.pl>
Sent: Friday, July 2, 2021 4:05 PM
To: biuroprasowe <biuroprasowe na s. podkarpackie.pl>
Subject: Pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity.

 


Do: kancelaria na s. podkarpackie.pl






Od: Adam Fularz <adam na wieczorna.pl>
Data: piątek, 2 lipca 2021
Temat: Pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity.
Do: 

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego

W uzupełnieniu

 

Szanowni Państwo. 

Proponuję aby pokonać niechęć lokalnych władz. 

Gmina Cisna dysponuje jako-tako naprawionym na odcinku od Przysłup do stacji Balnica torowiskiem. Gdyby pokonać bezczynność organu gmina Komańcza i naprawiono torowisko do Nowego Łupkowa,  to wówczas takie połączenie kolejowe jest możliwe. Konieczna będzie sygnalizacja na torowisku. 

Usługi pod banderą Intercity:  Wypowiedzieć by się musiał np. przewoźnik kolejowy Skpl z Zagórza który wykonuje usługi pod szyldem marki PKP Intercity w tej okolicy jako podwykonawca tych usług w okolicy jak i Fbkl- zarządca torowiska kolei od stacji Cisna i Przysłup do stacji Wetlina Beskidnik i Balnica.

Z wyrazami szacunku

Adam Fularz



---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Urząd Gminy Cisna <sekretariat na s. gminacisna.pl>
Data: piątek, 25 czerwca 2021
Temat: Pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity. 
Do: Adam na s. wieczorna.pl

 

 

From: Renata Szczepańska [mailto:rszczepanska na s. zgwrp.pl]
Sent: Friday, June 25, 2021 10:47 AM
To: 'Urząd Gminy Cisna' <sekretariat na s. gminacisna.pl>
Subject: RE: Pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity.

 

Dzień dobry .

Proszę swoje wnioski kierować do instytucji mających wpływ na połączenia kolejowe . W ocenie mojej Pana pomysły są utopijne i nawet nie zamierzam ich przekazywać dalej  gdyż podważałoby to powagę urzędu. Znając walkę o kolej Pana Radnego Powiatu Sanockiego Jerzego Zuby  i jej efekty wiem jakie to wyzwanie. Proszę więcej nie kierować do urzędu takich wniosków gdyż dla mnie temat jest zamknięty i nie bee więcej na nie odpowiadać gdyż pan maniakalnie upiera się przy nierealnych na dzień dzisiejszy koncepcjach.

Z poważaniem Renata Szczepańska wójt Gminy Cisna

 

From: Urząd Gminy Cisna [mailto:sekretariat na s. gminacisna.pl]
Sent: Thursday, June 24, 2021 12:27 PM
To: rszczepanska na s. zgwrp.org.pl
Cc: 'Bajorek Bogdan' <bcisza na s. op.pl>
Subject: FW: Pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity.

 

 

 

From: Adam Fularz [mailto:Adamna s. wieczorna.pl]
Sent: Thursday, June 24, 2021 12:25 PM
To: ugcisna na s. pro.onet.pl
Subject: Pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity.

 


do UG Cisna

Redakcja składa propozycję aby do Cisnej docierały pociągi pasażerskie rozkładowe z głębi kraju, początkowo na odcinku  Żubracze- Nowy Łupków byłaby komunikacja zastępcza. Redakcja składa pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych do Cisnej, Przysłupia, Dołżycy, z głębi kraju, we współpracy z PKP Intercity. 

Wnoszę aby UG Cisna zgłosiła do Ministerstwa Infrastruktury poniższy projekt: 

 

Przebudowa i modernizacja torowiska Wetlina-Cisna- sieć kolei PKP PLK dla pociągów pospiesznych.

Linię kolei całkowicie przebudowanoby dla pociągów Intercity - szynobusów z logo PKP Intercity, które osiągnęłyby co najmniej 30-50 km/.h. Zbudowanoby szereg nowych stacji i przystanków.

Wyprostowanoby szereg ostrych zakrętów sieci kolejowej na terenie gminy. Linię Wetlina Rawka- Beskidnik- Wetlina Centrum- Przysłup- Dołżyca- Cisna- Majdan- i dalej przez Balnicę do Nowego Łupkowa (gdzie są przesiadki) dostosowanoby dla pociągów intercity w postaci szynobusów pospiesznych. Dołączam szkice inwestycji jakie są możliwe.

Pozdrawiam,

Adam Fularz

65-154 Ziel. Góra

 

załączniki

 

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam mas. wieczorna.pl>
Date: czw., 24 cze 2021 o 11:55
Subject: Pytanie o ewentualne wyrażenie zgody na dowóz turystów koleją, na pociągi rozkładowe do Bieszczad, przywrócenie systemu transportu zbiorowego koleją
To: <biuro na s. fbkl.pl>

 

Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej
Majdan 17
38-607 Cisna

Przypomnienie

Pytanie o możliwości techniczne dla uruchomienia połączeń pasażerskich rozkładowych we współpracy z PKP Intercity. 

 

Szanowni Państwo, Czy BKL może wykonać przystanek kolejowy Żubracze w trybie szybkim, wystąpić do SKPL (przewoźnik kolejowy który uruchomił właśnie nową relację Zagórz- Uherce Mineralne od lipca 2021) aby uruchomiono :"kolejową komunikację autobusową"  (plik rozkład-jazdy-bkl zawiera zeszły rozkład z 2020) i porozumieć się z owym przewoźnikiem SKPL i z PKP Intercity tak aby stacje kolei BKL połączyć owym autobusem z proponowanego punktu przesiadkowego Żubracze do stacji Nowy Łupków- przesiadka z komunikacji zastępczej na pociągi PKP In

 

W załączniku dodaję rozkład jazdy komunikacji kolejowej zastępczej. z roku 2020, która wg stanu z czerwca 2021 nie funkcjonowała. Prosze sobie wyobrazić że ja w tą niedzielę łapałem autostop, by powrócić do domu w zachodniej Polsce. Odwiedziłem stację Przysłup.

 

Proponuję zmiany w ofercie:

Uruchomienie jakiegoś składu w pełnej relacji Balnica-  peron punktu przesiadkowego Żubracze- Majdan- Cisna- Dołżyca- Przysłup etc. oferowanego w taryfie PKP Intercity i w rozkładzie PKP Intercity jako dojazd i wyjazd z Bieszczad. PKP poprzez na szybko uruchomiony nowy punkt przesiadkowy. Umożliwienie kursowania składów innych przewoźników niż BKL, oferowanie usług turystycznych i udostępnianie torowiska przewoźnikom z autobusami szynowymi dla ruchu dalekobieżnego etc. 

Pozdrawiam

Adam Fularz

Redakcja www.sanocka.pl

65-154 Ziel. Góratercity). 



---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fular na s. wieczorna.pl>
Data: poniedziałek, 6 sierpnia 2018
Temat: d/w FBKL: Petycja w sprawie pociągów regionalnych do Cisnej i Wetliny
Do: biur na s. fbkl.pl

 

d/w FBKL

do samorządu wojewódzkiego Woj. Podkarpackiego

 

PETYCJA

 

Wg rozkładu jazdy na przystankach, w Bieszczady niemal nie sposób dotrzeć bez własnego samochodu. Działa jeszcze kolej wąskotorowa ale niedawno dojechałem tylko do Balnicy. Dalej tory są już nieczynne i nie można się przesiąść w Nowym Łupkowie na pociągi normalnotorowe które kursują przez wakacje. Nieczynny jest krótki odcinek toru ze Smolnika do Nowego Łupkowa. Ową lukę można załatać. 

 

Wnoszę petycję aby to UMWP przejął rolę zarządającego projektami:

 

A) 

odtworzenia torowiska kolei od stacji Przysłup do stacji Wetlina. Torowisko to istnieje, ale jest obecnie nieczynne/ w złym stanie technicznym. 

B)

naprawy, modernizacji i odtworzenia torowiska kolei od stacji Smolnik Trójkąt do stacji Nowy Łupków Wąsk. Torowisko to istnieje, ale wymaga ono remontu wraz z tzw. trójkątem na stacji Smolnik, bowiem jest to tor w złym stanie technicznym. 

 

Wnoszę petycję o to aby UMWP:

 

-zorganizował autobus szynowy/ szynobus którym świadczonoby usługi przewozów rozkładowych- co najmniej raz lub dwa razy dziennie- na całej długości trasy od Nowego Łupkowa przez Cisną do Wetliny. Pociągi te byłyby skomunikowane z pociągami z - i do Rzeszowa - z przesiadką na stacji Nowy Łupków. Wnoszę petycję aby UMWP sfinansował te kursy transportu kolejowego i aby rowijał kolej regionalną w Bieszczadach. 

 

Autobus szynowy winien mieć możliwość szybkiego pokonywania zakrętów na sieci kolei wąskotorowej i oferować konkurencyjny czas przejazdu na trasie kolei. Skoro UMWP zamawia tabor na linie normalnotorowe, może także zamówić nowy tabor dla kolei wąskotorowej w tym biednym, ubogim regionie świata. Ma to ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki. Obecny tabor kolei wąskotorowych jest zacofany technicznie o ponad pół wieku- i wymaga zatrudnienia operatora hamulców ręcznych w każdym z wagonów pociągu- nierzadko kilku osób jednocześnie na jeden pociąg. Zakup autobusu szynowego przez UMWP spowoduje że kolej ta na powrót będzie nowoczesna technicznie i bardziej ekonomiczna.

 

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>
Date: czw., 24 cze 2021 o 11:31
Subject: Pytanie o ewentualne wyrażenie zgody na dowóz turystów koleją, na pociągi rozkładowe do Bieszczad, przywrócenie systemu transportu zbiorowego koleją
To: <dyrekcja na s..bdpn.pl>

 

 

Dyrekcja Bieszczadzkiego Parku Narodowego

Dyrektor: dr Ryszard Prędki,

Zastępca Dyrektora: dr inż. Stanisław Kucharzyk, 

Zastępca Dyrektora: dr Grażyna Holly,  

Zastępca Dyrektora: dr Przemysław Wasiak.

adres:        Ustrzyki Górne 19, 38-713 Lutowiska

 

Szanowni Państwo

Jestem za przeciwdziałaniem wykluczeniu transportowemu. To dotyczy miejscowości Ustrzyki Górne oraz Wetlina, Cisna. Nie da się w sezonie letnim stamtąd inaczej wydostać niż autostopem albo pojedynczym Flixbusem w weekendy,. Kupno biletów jest możliwe w dodatku wyłącznie i tylko online, co odcina osoby starsze od możliwości jakiejkolwiek podróży, chyba że ktoś młody im pomoże kupić bilet. W efekcie niemal wszyscy przyjeżdżają koleją. System e-podróznik nie podawał żadnych połączeń do Ustrzyk Górnych ani do Wołosatego, zgłaszałem to nawet osobiście in perosnam - że system wyszukiwania połączeń pomija Bieszczady, Lutowiska, Ustrzyki Górne, Wołosate etc. 

 

Jako wydawca wnoszę do władz BPN o podjęcie starań na rzecz tego aby odtworzono zlikwidowany system kolei pasażerskiej w Bieszczadach. Myślę że skoro pociągi z logo PKP Intercity docierają do Łupkowa, to możliwe jest odtworzenie dawnego systemu kolei pasażerskiej w Bieszczadach.Wnoszę o podjęcie odchwaszczania i naprawy torowiska celem uruchomienia pociągów pospiesznych Intercity do: Cisnej, Kalnicy, Smerka, Wetliny,, w perspektywie kilku lat. Wnoszę pytanie czy dyrekcja parku BPN wyrazi zgodę aby pociągi rozkładowe pKP Intercity mogły dojechać do Moczarnego po bocznicy kolejowej którą naprawionoby. Sądzę że jest możliwe aby pociągi z logo PKP Intercity dojechały w Bieszczady, w granice BPN, i nie dojeżdżanoby tyle samochodami. Stacja kolejowa nosiłaby nazwę Ustrzyki Górne- Moczarne, tak aby nazwa była atrakcyjna marketingowo. 

 

Rozszerzono umowę z PKP Intercity tak aby połączenia z przesiadkami w jednej relacji biletu PKP Intercity objęły także miejscowości turystyczne Bieszczad: Pytałem też o udostępnienie torowisk- wg dokumentów stanowiących mienie Skarbu Państwa, w użytkowaniu Bieszczadzkiej Kolei Leśnej- dla pociągów pospiesznych w brandingu PKP Intercity. Na sieci PKP PLK mogą kursować pociągi różnych przewoźników, aby pociągi PKP Intercity mogły kursować na sieci kolei należących do Skarbu Państwa do Wetliny i Cisnej, konieczna jest zapewne jakaś zgoda Bieszczadzkiej Kolei Leśnej czy gminy Cisna, oraz Dyrekcji BPN (wjazd do stacji Moczarne). Pytałem o zorganizowanie połączeń regionalnych w taryfie Polregio, na jednym bilecie ze spółką Polregio, dla pociągów pasażerskich z Cisnej i Przysłupa, które obecnie jeżdżą tylko do Balnicy.

 

Skarga na likwidację linii do Przysłupa

Linia do Przysłupia jest nieczynna, ogłoszono właśnie jej likwidację dla usług pasażerskich na bliżej nieokreślony termin, co dobija restauracje na stacji w Przysłupiu). Wnoszę o zmiany, tak aby w perspektywie najwyżej kilku lat odtworzono także inne relacje kolei w Bieszczadach. Na stacji kolejowej w Przysłupiu powstało jakby miasteczko usług turystycznych i gastronomicznych, są różne rodzaje karczm i knajp, w tym nawet restauracja dla wegan. Jak te punkty mogą przeżyć skoro odcięto stały ruch turystów?

 

Bezczynność gminy Komańcza w sprawie toru stycznego z koleją normalnotorową

Teren gminy Komańcza cechuje bezczynność, a torowiska zarosły. Naprawionoby odcinek torowiska z Nowego Łupkowa do Balnicy na terenie gminy Komańcza. UMWP i gmina Komańcza wydają się być bezczynne w tym zakresie, mimo że Bieszczady są biednym regionem, a wg władz UMWP kolej w tym regionie ma się sama finansować z wpływów biletowych na zasadach komercyjnych. Nie jest to chyba możliwe na terenie gminy Komańcza, kolej prywatna nie utrzyma się tutaj bez dotacji. Mimo że rząd ani UMWP nie dotuje tych usług, obecnie działa krótki odcinek Majdan- Balnica, kolej nie dociera już nawet do Cisnej, Okazuje się to jednakże możliwe tylko na krótkich relacjach podmiejskich wokół Cisnej, co służy wyłącznie turystom jako atrakcja, nie zaś jako sposób dotarcia do Bieszczad i powrotu do domu. Oferowana relacja omija nawet cisną:

Rozkład jazdy - czwartek, 24 czerwca 2021:

Trasa

Godzina odjazdu

Bilety

Majdan - Balnica - Majdan przejazd retro za parowozem

12:30

Brak biletów on-line. Pozostałe do nabycia w dniu przejazdu w kasie na stacji w Majdanie od godz. 8.30

 

Konieczna jest naprawa odcinków kolei stycznych z siecią PKP Intercity oraz na podstawie umowy z PKP Intercity- takiej jak ma tutejszy przewoźnik SKPL, możnaby dodać takie relacje do Cisnej czy do Kalnicy zimą. Obecnie PKP PLK wymienia rzekomo ok. 4700 podkładów i pociągi PKP Intercity wracają do stacji Uherce Mineralne w Bieszczadach, koło Leska, już w lipcu 2021 r., po latach nieobecności kolei.  

 

Kalnica posiada wyciąg narciarski. Redakcja wniosła aby gmina przeznaczyła kwotę 10 lub 20 tysięcy PLN na naprawę częściowo zdewastowanej a nawet chyba miejscami rozebranej linii do Kalincy. Domagałem się już dwukrotnie by gmina zorganizowała remont tej króciutkiej linii o długości ok,. 410 metrów, a w zasadzie jej odbudowę na długości 410 metrów, naprawy toru i podtorza.

Proponuję w sezonie zimowym Kalnicę jako stację docelową pociągów pasażerskich z Rzeszowa i głębi kraju, co jest możliwe jako pociąg Intercity- jedna relacja z przesiadką w Nowym Łupkowie. Ożywi to przemysł sportów zimowych w okolicy także w okresie zimowym, co jest ważne dla lokalnej gospodarki i turystyki. Obecnie ma ona charakter sezonowy, warto ożywić także sezon zimowy. Co dyrekcja BPN o tym myśli?

 

W załączniku dodaję rozkład jazdy komunikacji kolejowej zastępczej. z roku 2020, która wg stanu z czerwca 2021 nie funkcjonowała, a ja w niedzielę łapałem autostop, by powrócić do domu w zachodniej Polsce. 

Pozdrawiam

Adam Fularz

Redakcja www.sanocka.pl

65-154 Ziel. Góra


Odpowiedzi strony:   



Dzień dobry.

Dziękuję za informację o możliwości zakupu taboru jednak nie jest zainteresowana gmina jego zakupem .

Gmina nie jest właścicielem torowiska proszę taką propozycję skierować do Pana Prezesa Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej . Z poważaniem Renata Szczepańska wójt.

 
Dzień Dobry

Otóż nie bo tym torowiskiem zarządza właśnie Bieszczadzka Kolejka Leśna ona ma całe torowisko w użytkowaniu. Jak już wspominałam Pan Prezes ma plany remontu tego odcinka i stacji ,która ma powstać na byłej składnicy w Wetlinie. Z poważaniem Renata Szczepańska

---------- Forwarded message ---------
Od: Renata Szczepańska <rszczepanska na serw. zgwrp.pl>
Date: pon., 3 sie 2020 o 14:00
Subject: RE: Petycja do władz gminy Cisna w sprawie zdewastowanej linii kolei z Kalnica R1 do Kalnicy-Wsi
To: Adam Fularz 

 

Szanowny Panie otóż nie każdy beneficjent sam aplikuje o środki skąd u Pana taka wiedza?

Owszem w programie kolej plus bierzemy udział ale dotyczy zupełnie innego celu. Mamy kolej z Sanoka do Cisnej z przesiadka w Łupkowie. Pomylił Pan samorządy owszem dotyczy ale samorządu województwa a nie  gminy. Przez tyle lat mojej pracy kompetencje i programy są mi znane. Pozdrawiam

 

From: Adam Fularz
Sent: Monday, August 3, 2020 11:39 AM
To: Renata Szczepańska
Subject: Re: Petycja do władz gminy Cisna w sprawie zdewastowanej linii kolei z Kalnica R1 do Kalnicy-Wsi

 

Szanowna Pani, Prawo stanowi kto może aplikować. Inwestycje mają miejsce za pośrednictwem samorządu, nawet jeśli beneficjentem jest zarządca torowiska. 

 

pon., 3 sie 2020 o 10:42 Renata Szczepańska  napisał(a):

Dzień Dobry.

Dziękuję za zainteresowanie rozwojem Gminy Cisna i prezentację pomysłów z tym związanych. Zwracam jednak uwagę ,że Pan nie może niczego żądać od gminy ponieważ nie jest ona adresatem .

Po pierwsze grunt przez, który przebiega kolejka jest własnością Lasów Państwowych.

Po drugie zarząd za zgodą ministra środowiska  sprawuje Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej i ona też jest użytkownikiem torowiska.

Po trzecie gminna nie może prowadzić żadnych inwestycji i ponosić nakładów finansowych na obcych gruntach bądź obiektach.

Pańskie oczekiwania są więc nie możliwe do zrealizowania przez gminę skądinąd pomysł zapewne uatrakcyjniłby ofertę turystyczną Cisnej.

Z poważaniem Renata Szczepańska

 

From: Gmina Cisna
Sent: Monday, August 3, 2020 7:24 AM
To: rszczepanska na serw. zgwrp.org.pl
Subject: FW: Petycja do władz gminy Cisna w sprawie zdewastowanej linii kolei z Kalnica R1 do Kalnicy-Wsi

 

 

 

Z poważaniem

 

Urszula Marszałek

Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy i Sekretariatu

Urząd Gminy Cisna

38-607 Cisna 49

 

tel. 13 468 63 38

e-mail: (..)

 

From: Adam Fularz
Sent: Sunday, August 2, 2020 6:37 PM
To: ugcisna
Subject: Petycja do władz gminy Cisna w sprawie zdewastowanej linii kolei z Kalnica R1 do Kalnicy-Wsi

 

 

Do UG Cisna, Pani Wójt 

 

Kalnica to miejscowość z wyciągiem narciarskim- jak donoszą mapy. Do tej miejscowości prowadziła niewielka i krótka linia kolei odgałęziająca się od linii Przysłup- Wetlina, w miejscu rozjazdu Kalnica R1. Fajnie by było, gdyby zima do tej miejscowości uruchamiać pociągi rozkładowe- mające połączenie z pociągami pasażerskimi sieci normalnotorowej- celem dowozu turystów i budowy tutaj ośrodka sportów zimowych mającego dojazd także koleją. 

 

Dziwię się decyzji Pani gminy o porzuceniu tej linii kolei na pastwę roślinności i złomiarzy. Wzywam w niniejszej petycji do zmiany tej decyzji. Wzywam do ustalenia stanu prawnego tego krótkiego odcinka 410 metrów toru. Domagam się by gmina zorganizowała remont tej króciutkiej linii o długości ok,. 410 metrów, a w zasadzie jej odbudowę na długości 410 metrów, aby wystąpiła do wszystkich polskich organizacji miłośników kolei, czyli do kilkudziesięciu organizacji z prośbą o fizyczne zaangażowanie się w remont i podjęcie prac fizycznych - czyli naprawy toru i podtorza. Proszę o zwrócenie się o pomoc do tych organizacji.

 

Wzywam Państwa do wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie projektu reaktywacji kursów linii kolejowej - za pomocą aplikacji do programu Kolej Plus do którego nabór wniosków prowadzi PKP PLK. 

 

Wzywam, aby na odcinku Przysłup- Kalnica R1- Kalnica zorganizowano najpierw kolej drezynową, a następnie aby istniejące pociągi turystyczne do Przysłupia- przedłużyć do Kalnicy. 

 

Kolej drezynowa byłaby rozwiązaniem na sam początek. Takie koleje istnieją w Bieszczadach- np. w gminie Olszanica- i są one ogromną atrakcją turystyczną tych okolic. Aby kolej ta działała, wystarczy oczyścić torowisko, uzupełnić ubytki toru/ podtorza, zorganizować drezyny i ich obsługę. Gmina może wykonać te prace organizując prace interwencyjne publiczne dla osób bezrobotnych.

 

Linia biegnie na odcinku:

Kalnica rozjazd r1 

Kalnica

 

Proponuję aby w perspektywie kilku lat przedłużyć ten odcinek do wewnątrz wsi Kalnica i zbudować tutaj lepiej umiejscowioną stację główną. Proponuję takie przebudowanie rozjazdu R1 tak by powstał wjazd kieszeniowy od strony Wetliny jak i od strony Przysłupia, co umożliwi obsługę nowego proponowanego przystanku w centrum wsi Kalnica autobusem szynowym (jeśli gmina lub przewoźnik taki pozyska) ze zmianą kierunku jazdy.

 

Wzywam do ocalenia zabytkowej kolei do wsi Kalnica- dla przyszłych pokoleń. Załączam mapę tej krótkiej linii.

 

Opis stacji Kalnica:

Stacja to ślepo kończąca się ładownia drewna z dwoma torami. Należąca swego czasu tak jak i cała kolejka do Lasów Państwowych. Nieużywana, według słów mieszkających w pobliżu drwali od początku lat 90-tych. (info: Jacek Pietrzak, 17-12-2008)

Opis budynków: W pobliżu znajdują się 2 budynki. Budynek biurowy obecnie zamieszkały, a także budynek mieszkalny pracowników Lasów Państwowych. (info: Jacek Pietrzak, 17-12-2008) wg bazakolejowa.pl

 

 

Dworzec w Kalnicy, wg bazakolejowa.pl

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

   

  Prełuki   (R)

 

   

 

   

  Duszatyn   (R)

 

   

 

   

  Mików Most   (R)

 

   

 

   

  Mików   (R)

 

   

 

   

  Smolnik Wieś   (R)

 

   

 

   

  Smolnik Trójkąt   (R)

 

   

 

   

  Wola Michowa   (R)

8

 

   

 

   

  Maniów   (R)

10

 

   

 

   

  Balnica   (R)

16

 

   

 

   

  Solinka   (R)

19

 

   

 

   

  Żubracze   (R)

21

 

   

 

   

  Majdan   (R)

23

 

   

 

   

  Cisna   (R)

26

 

   

 

   

  Dołżyca   (R)

 

  




Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
centrala: (017) 850 1700
fax: (017) 850 1701
www.podkarpackie.pl/



Klauzula informacyjna RODO


Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje prawnie chronione. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej. Dziękujemy. Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.


Weź pod uwagę ochronę środowiska, zanim wydrukujesz ten e-mail.



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz